21 Ocak 2024 Pazar

Kitap dünyasına yolculuk


             Yolculuk sadece seyahat olmaz. Bu yazımda kitap dünyası ve İstanbul yolculuklarını anlatacağım. Okuma yazmayı öğrenmek benim için müthiş bir olaydı. Ergenlik döneminde annem zorla tatillerde kanaviçe işletirdi. Ben de evin en tenha bölgesine kaçar kış güneşi odayı ısıtırken elimde ALKATRAZ KUŞCUSU yazarı Thomas E Gaddis gerçekçi yazar hapishane dünyasına dalardım. Şimdi kitap fuarından aldığım KOLIMA ÖYKÜLERİ yazarı Varlam Şalamov.20 yy Rus edebiyatçısı. Kolima'da yaşamış mahkumların hayatını anlatıyor. Sibirya soğuğunda açlık, sefalet, yokluk ve hastalıkları anlatırken insanın hayatta kalma mücadelesini insana dair insan hikayeleri. (okumaktayım)

          Yeni bitirdiğim Kitap BİR BAŞKA DÜĞÜN GECESİ yazarı Erendiz Atasü yazarın notu: Bu romandaki polisiye olay ve sanığın beratı gerçektir. Bütün kişiler düş ürünüdür.

               2023 yılı anılarda kalan seyahatler:

               Haziran İstanbul ,Adalar, Nezahat Gökyiğit Botonik Parkı Hatmilerin bin bir rengi


                                                            İstanbul Adalar

         Kış gününde şu an ki ruh halim.

        Yine sabah oldu. düşünüyorum akşam, gece, sabah. Bir düzen var benimkinde düzensizlik var. Akşamdan yatıyorum üç buçukta kalkıyorum. Tekrar yatıyorum uyuyamıyorum. Başım ağrıyor, burnum tıkalı. Bu akşam erkenden uyuyunca dünkü gibi olacak. 

         Yağmur yağıyor, güneş açıyor, rüzgar çıkıyor, kar yağıyor, kar eriyor ve ben.

          Bir bebek doğuyor, uzaklarda bir bebek ağlıyor, bir bebek ölüyor. Bir insan doğuyor, seviyor, seviliyor, aşık oluyor, boşanıyor , kavga ediyor,..

         Hayat bazen çok karmaşık. Bazen çok sade. bazen heyecan dolu, bazen heyecansız. Hayat nedir? anlamaya çalışıyorum. Ben niye kadınım. Uzayda başka yerde dünyaya gelseydim eğer ne olacaktım. bazen saçmalıyorum. Kimim ben? neden varım? Var olmak ne demek? anlamaya çalışıyorum. Anladığım zaman oluyor anlamadığım zaman. Bir gün çok enerjik bir gün çok duygusal. Bir gün çok hareketli, bir gün elimi kaldıracak gücüm yok. 

            Anılar ve kitap dünyasına dalmak biraz olsun beni rahatlatıyor.

          

3 yorum:

  1. Alkatraz Kuşçusu'nun filmini görmüştüm, Burt Lancaster başroldeydi müthişti, kitabı daha güzeldir eminim. Geçmiş olsun, baş ağrısı kötüdür bilirim; uyku düzensizliği bende de var, dağlara taşlara bazen 4'lere kadar uykum gelmiyor, bazen hiç gelmiyor, sonra yatmak, öğlen 1'lerde kalkmak çok kötü ama öyle oluyor sanırım yatınca düşünmekten oluyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam neyse uykum düzeldi. Uykusuzluk kötü. Bedenin dinlenmeye ve düzene ihtiyaç var. Sevgiler.

      Sil

Kitap dünyasına yolculuk

             Yolculuk sadece seyahat olmaz. Bu yazımda kitap dünyası ve İstanbul yolculuklarını anlatacağım. Okuma yazmayı öğrenmek benim iç...